onsdag 25. januar 2017

Lest ferdig artikkelen jeg begynte med. Det var en litteraturoversikt over et tema og da har jeg kanskje nok om det. Den var innholdsrik og god. Skrevet av de beste. Skal lete etter åtte tema i livshistoriene så da tenker jeg at jeg må finne noe forskning innenfor hvert tema. Seks av dem har jeg skrevet ganske mye om. De siste to må jeg jeg lese litt mer om. To av de seks har jeg lest litt for lite om. De åtte temaene er; Selvmestring, status, prestasjoner og empowemwnt, vennskap/kjærlighet, dialog,  omsorg og tilhørighet. Selvmestring tror jeg handler om identitet og selvforståelse så det har jeg skrevet om, status har jeg visst skrevet om, prestasjoner er jeg ikke ferdig med, empowerment begynner jeg med i morgen og gleder meg til det. Et forløsende og befriende begrep. De andre fire er relativt ferdige. De åtte kommer inn under to hovedtema eller viktige motiver i livet; intimitet og makt. Også kaøt kommunion og agens. Leste noen bøker om disse temaene før jeg fant ut at jeg må finne egen litteratur til de åtte undertemaene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar