tirsdag 22. mars 2016

Kasusundersøkelse

Jeg lurte på å ta noe dager påskeferie, men det ble til at jeg jobbet litt hele påskehelgen. Påsken er ikke over enda, så hvis solen kommer frem kan det hende det blir en fjelltur. Har likevel vært sliten. Derfor har jeg sovet en del og har ikke satt meg til å jobbe før halv ti på formiddagen.

Har vært ivrig etter å finne ut hvordan jeg skal presentere intervjuet, lett etter litteratur med eksempler på hvordan andre har gjort det. Jeg har funnet noe, men ikke noe midt i blinken. Så jeg lurer på om jeg iallefall må gjøre en del av det "my way - the high way".

Doktorgradsavhandlinger pleier å bestå av tre undersøkelser, så jeg vurderte først å intervjue to personer til, men ser nå at det kan gjøres to undersøkelser til med samme person, kanskje fire (en i relasjon til familie og arv). Den første undersøkelsen og den tredje er mer eller mindre klar, mens den andre vet jeg ikke helt hvordan skal gjøres. Har funnet en metode på den, men vet ikke ditt og ikke datt, og om den er midt i blinken. Jeg fant, jeg fant! også en artikkel om hvordan de tre undersøkelsene kan sees i relasjon til hverandre. Da blir det en kasusundersøkelse med tre undersøkelser på et og samma kasus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar