torsdag 24. mars 2016

Tar til stadighet form

Da har jeg bestemt meg for å gjøre en undersøkelse til og da blir det hvertfall tre, kanskje fire og fem eller seks, for personlighet er jo et vidt begrep, og består av trekk, temperament, sosialkognisjon, miljø og kultur, og også hele personligheten slik den kommer til uttrykk i atferd. Kanskje hoppe over å gjøre undersøkelse av hele kulturen. Da skulle jeg hatt en forskningsassistent. Kulturen endres jo uansett gjennom historien, tiden og fra sted til sted.
Har lest mer teori og begynt å finne frem måleinstrumenter til en tredje undersøkelse. Må ha gjort alle undersøkelsene før jeg vil skrive og presentere resultater. Så har jeg tenkt litt på strukturen i litteraturdelen og hele avhandlingen, og den tar til stadighet form.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar