mandag 14. mars 2016

Måleinstrumenter.

Har begynt å skrive om måleinstrumentene i undersøkelsen jeg skal gjøre / har gjort. Gjorde et intervju i fjord sommer med en person jeg har fått kontakt med gjennom en bekjent. Vet ikke om det er nok med det ene intervjuet eller om jeg skal gjøre et eller to til. Tema i intervjuet er "strategisk" og det kan derfor kanskje være vanskelig å finne intervjusubjekter. I så fall kan jeg kontakte noen som forsker eller har kjennskap til problemstillinger innenfor samme emnet for å få kontaktinformasjon til to informanter til. Da må jeg kanskje også søke om tillatelser fra datatilsynet og andre for å få oppbevare personsensitive opplysninger. Det behøver man kanskje ikke når man kjenner vedkommende godt. Tror jeg har det jeg trenger av info fra denne ene personen og da kan jeg også snart begynner å tolke. Man skal ikke lese for mye før intervjuet og tolkningen fordi man da kan komme til å styres av litteratur og kunnskaper som allerede er gjort. Derfor gjorde jeg et intervju med en gang jeg fant ut av metodene. Det ble mye kanskje, kanskje, men jeg finner det ut etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar