søndag 14. februar 2016

Finansiering

Jeg begynte å skrive doktorgradsavhandling fordi jeg søkte flere jobber, mange jobber, og gikk på mange intervjuer uten å bli ansatt. Siden jeg har vært student i lang tid hadde jeg ikke rett på finansiering fra lånekassen. Med en lang utdannelse forventes det at jeg får jobb og studenter har som hovedregel ikke rett på penger fra Nav. Derfor bestemte jeg meg for å ta med meg depositumet på kroner 33 000, leve på det og bo gratis hjemme hos moren min på loftet i huset hennes. Det var også en god plan i følge Nav. Hvis jeg ikke ville stå registrert hos dem kunne jeg heller gjøre avtale med lånekassen angående utsettelse på tilbakebetaling og renter på studielån. Jeg valgte å fortsette å sende meldekort og stå registrert som arbeidssøker og sender søknad om utsettelser og bekreftelser semestervis til lånekassen. Jeg fikk også telefon fra nav om at hvis det er noe jeg trenger, er det bare å si i fra om det.

Siden jeg ikke er tilknyttet noen utdanningsinstitusjon har jeg ikke tilgang til forskningstidsskrifter og "gratis" litteratur. Derfor kjøper jeg litteraturen jeg trenger.

Da pengene fra depisitumet var brukt opp i august i fjord ble jeg selvstendig forhandler for Forever Living og begynte å selge Aloe Vera produkter. Samtidig fikk jeg telefon fra en omsorgsbolig og ble ansatt som vikar. Det var en pangstart etter å ha vært arbeidsledig i lang tid. Tjente nesten 40 000 på en måned. Etter den måneden har det ikke vært noe jobbing i boligen, men jeg har jobbet litt som selger av aloe vera. Begynner å minke igjen i kassen så jeg får se om det blir noe mer jobb som terapuet og om jeg får solgt noe aloe vera.

Nå tjener jeg også noen kroner på å blogge.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar