mandag 21. desember 2020

Kommiteen underkjenner avhandlingen for andre gang

Jeg fikk epost fra universitetet i dag. Bedømmelseskomiteeb underkjenner avhandlingen. Jeg har mulighet til å komme med merknader til innstillingen før den sendes til fakultetet for endelig vedtak. Jeg har frist på 10 dager til å fremme merknader til innstillingen. Jeg vet ikke om fakultetet kan være enig i minemerknader og uenig i bedømmelseskomiteen. Jeg skal skrive merknadene i morgen.

Innstillingens innhold:

Studiens design faller ikke innenfor en vitenskapelig ramme. Problemstillingen og hypotesene kan ikke testes i dette designet. De førsøkes heller besvares i manuset. Planlegging, gjennomføring og rapportering oppfyller ikke vanlige krav til vitenskapelige studier. Skrivestilen blir for assosiativ og for lite problemorientert. 

Det er umulig å studere egne og en bekjents livshistorie eller personlighetstrekk på en vitenskapelig måte innenfor psykologifeltet. Det er umulig på en forskningsmessig reliabel måte å vurdere estimater fra resultater fra egne svar eller tolke disse. Hvis man hadde tolket bare en annen persons teatresultater eller livshistorie, måtte man vise mer refleksjoner rundt bruken av en slik metode og eventuelt hva en slik metode vil innebære av bidrag til ny kunnkap. Det finnes ingen kritisk diskusjon til hvordan data er fremskaffe, bearbeidet eller fortolket, eller hvilke problemer, begrensninger eller muligheter studiens tilnærming omfatter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar