lørdag 12. oktober 2019

Avhandlingen inneholder et avsnitt hvor personlighetstrekkene i fem faktor modellen knyttes til agens og intimitetsmotivasjon. Etter første innlevering hadde vurderingskomiteen ikke noe å si om denne delen. Jeg har likevel lagt til mer om trekkdimensjonen ekstroversjon- introversjon og knyttet det til alle agens og intimitetstemaene, siden det er en viktig dimensjon for hovedtemaet i avhandlingen som er beskjedenhet og sosial tilbaketrukket atferd. Nå har jeg også begynt å utbrodere litt om hvordan andre trekk i femfaktorteorien er knyttet til temaer i livshistorien, siden jeg syns den var litt snevert beskrevet.

Avhandlingen inneholder også en sammenligning av de to deltakerne i undersøkelsens personlighetstrekk og livshistorier. Nå har jeg også begynt å skrove en sammenligning av hvordan trekk er knyttet til temaer i livshistoriene. Det er fort gjort for ting er skrevet om før så det blir mange gjentakelser. Forhåpentligvis blir gjentakelser innenfor hvert sitt avsnitt siden apas retningslinjer om skriving sier gjentakelser ikke er bra. Gjentakelser må man jo alltid komme med i et sammendrag og en oppsummering iallefall.

Jeg kommer altså ikke i gang med avslutningen med en gang, men har skrevet en oppsummering av livshistorier og personlighetstrekk. Så da er det bare å oppsummere sammenligningene. Og så ko.kludere....Man skal ikke gå til forhastede konklusjoner. Soon reaching the bottom line.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar