torsdag 3. august 2017

Sammenheng mellom teorier og tolkning

Har kommet til redigeringen av perioden med generativitet i voksen alder i livshistorien. Redigeringen medførte at jeg la til noe tekst, men også at jeg reduserte noe av teksten. Historien er nå på 87 i rundetid i imotsetning til 92 da jeg begynte å redigere. Til tider litt misfornøyd med det jeg skrevet, og andre ting er jeg fornøyd med. Har en del perspektiver i teoridelen som ikke er nevnt i tolkningen, som jeg tror jeg må ha med for ellers blit det liten sammenheng mellom teoridelen og tolkningen av livshistorien. Tenker litt på å fjerne noe av det som er nevnt i teoridelen, slik at det ikke gjentas to ganger, en gang i teoridelen og andre ganger i tolkningen. Noen diskusjoner lurer jeg også på om de heller burde vært med i en egen diskusjonsdel under tolkningen av livshistorien. Men tror jeg greier meg med en konklusjon, eller oppsummering med implikasjoner til slutt. En teori som nevnes ofte i livshistorien er Piagets kognitive stadieteori, men den er ikke nevnt i teoridelen, så noe om den må jeg sikkert legge til i teoridelen. Selv om leseren av avhandlingen først og fremst er sensor,....eller skal den også forstås av andre, så må kanskje teorien kanskje beskrives og forklares innledningsvis for at tolkningen skal forstås av flere enn en fagperson som sensor. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar