onsdag 27. januar 2016

"Midt i blinken"

Satte meg ved pc`n klokken 7:15 i dag. Fikk en beskjed opp på skjermen; Datamaskinen blir startet på nytt igjen klokken 7:30 på grunn av oppdateringer. Lagre og lukk det du jobber med eller vil du starte maskinen på nytt igjen med en gang? Jeg valgte å starte maskinen på nytt igjen med en gang. Maskinen ble avslått og det kom opp et stort prosenttall på skjermen som sakte men sikkert økte gradvis, pluss en beskjed om at maskinen kommer til å bli slått av og på flere ganger i løpet av oppdateringen. Klokken 9:00 var oppdateringene ferdig. Da kom det opp en ny beskjed med store bokstaver over hele skjermen: Det er nå lagt til noen nye funksjoner på din maskin som du kanskje kommer til å synes er spennende. Beskjeden stod og blinket i 10 minutter. Jeg ventet, men ingenting skjedde, så jeg slo til slutt av maskinen. Da maskinen var på igjen, kom en ny beskjed opp; Oppdateringene har gjort endringer på maskinen din; vil du kjøpe dette og betale for det eller fornye det du alerede har? Valgte jo selvfølgelig å fornye det jeg har, (men vet ikke helt hva det er jeg har). Så gikk jeg inn på apper og slettet et program som jeg tror var grunnen til oppdateringene; Driver reviver. Selv om det så ut som om det var windows oppdateringer.

Hadde lest litt i mellomtiden og fortsatte å oppsummere. Oppsummeringene mine blir lange. Denne er på 17 sider. Fort gjort når boka lang og jeg kan touch metoden. Boken er full av relevant stoff for avhandlingen min; Midt i blinken alt sammen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar