lørdag 20. mai 2017

Holder fremdeles på med innledningen. Det ble lagt til noe ny lærdom som jeg ikke hadde tatt med i første innledningen i litteraturoversikten. Jeg lurer på om det er noe av konklusjonen som er blitt lagt til i innledningen, for konklusjonene har jeg ikke kommet til enda. Hvis konklusjonene begynner å legges til i innledningen kan jeg regne med at de fleste eller de viktigste tankene nå er tenkt. Svarene må ikke presenteres i innledningen, for da blir det kjedelig. Man kan også lure på hvorfor undersøkelsen ble gjort hvis man visste konklusjonen på forhånd. Nå er jeg ferdig med det mest generelle temaet, problemstillingen og det meste av det som allerede er gjort av forskning, og har så vidt begynt å nevne hva som ikke er gjort, og hva min undersøkelse går ut på.......så har jeg er par sider med hypoteser og forskningsspørsmål, så da kan jeg bare velge og vrake. Undersøkelsen sees i et helhetsperspektiv, så kalt personology på engelsk, og tar med hele personligheten. Det blir samtidig studiens avgrensning; så vid som mulig. Det gjør det mulig å undersøke mange begreper som henger sammen i hos en person i løpet av et helt liv. Så må jeg si noe om studiens signifikans og hvorfor studien er viktig/signifikant, og til slutt en oppsummering over hvordan hele avhandlingen skal organiseres og presenteres. Begreper defineres for det meste underveis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar